Çin’in etkisiyle azalan Mercedes-Benz kârı, hisseleri de etkiledi
Alman otomotiv üreticisi Mercedes-Benz’in kârı, üçüncü çeyrekte Çin’deki zayıf lüks otomobil satışları nedeniyle azaldı. Söz konusu dönemde satışlar geriledi.
Ana binek otomobil işindeki kârlılığın, daha düşük fiyatlandırma ve daha yüksek marjlı otomobillerin düşük satışları nedeniyle zayıfladığına işaret eden şirket yetkilileri, “Mercedes-Benz Group, ürün geçişlerine, zorlu pazar ortamına ve özellikle Çin’deki çetin rekabete rağmen üçüncü çeyrekte güçlü satışlar elde etti” ifadesi yer aldı.
Hisselerde yüzde 3 değer kaybı yaşandı
Mercedes-Benz Group AG Mali İşler Direktörü (CF0) de 3. çeyrek finansal sonuçlarının hedeflerini karşılamadığını belirterek, maliyetlere ve verimliliğe daha da fazla odaklanacaklarını kaydetti.
Alman üreticinin araç teslimatları, üçüncü çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 1,4 düşerek 503 bin 573 adede geriledi. Teslimatlar, yılın ocak-eylül döneminde geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 4,3 düşüşle 1 milyon 463 bin 263 adede indi.
Çin’de fiyat indirmek zorunlu hale geldi
Alman otomobil üreticileri, enflasyonist baskılar, yüksek enerji ve iş gücü maliyetleri, Avrupa’daki yavaş ekonomik büyüme ve Çinli otomobil üreticilerinin yanı sıra Tesla’nın rekabetiyle karşı karşıya. Ülkenin önde gelen otomobil üreticilerinden Volkswagen’in, 2 Eylül’de tasarruf ve maliyet azaltma önlemlerinin parçası olarak
Son yıllarda Asya ve Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çinli üreticilerin payı hızla artıyor.
Dünyanın en büyük otomobil pazarı Çin
Dünyanın en büyük otomobil pazarı Çin, Mercedes için her üç otomobilden birini sattığı için önemli. Alman üreticiler için büyüme garantörü olan ülkede yerli otomobil üreticileri rekabeti artırırken ekonomik büyüme de yavaşlıyor.
Analistler, Çinli şirketlerle rekabet için Alman lüks otomobil üreticileri
Yorum gönder